Gönderen Konu: Gövde Dolgu Hacmi  (Okunma sayýsý 5091 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Gövde Dolgu Hacmi
« : 31 Ocak 2012, 15:43:42 »
Herkese merhaba arkadaþlar; dosyada göreceðiniz gibi gövde dolgu hacmi hesaplamaya çalýþtým. Dolgu kýsmýnda sorun yok fakat kesitlerde çizmiþ olduðum pembe  renkde kazýya giren alanlarýn da hesaba dahil edilmesini istiyorum. Bunu nasýl saðlayabilirim ? Yardýmcý olursanýz sevinirim…



http://www38.zippyshare.com/v/92101226/file.html  linkinden dosyayý indirebilirsiniz.

Çevrimdýþý umit

  • Super Moderator
  • Kýdemli Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 550
  • Civil Gücü: +30/-1
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #1 : 31 Ocak 2012, 20:09:54 »
gövde dolgu hacim yüzeyinden sýnýrý 3d olarak extract edip bu 3d polyline dan yeni bir taban yüzeyi oluþtur.sonra bu yüzeyi kesitlere ekleyip kübajlarý deðiþtir.
Hayatta en hakiki mürþit ilimdir.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #2 : 01 Þubat 2012, 10:31:34 »
Ümit bey cevabýnýz için teþekkür ederim. Sýnýrý zaten önceden polyline ile belirlemiþ olduðum için bu polyline 3d polyline çevirdim. Dediðiniz þekilde 3d polyline dan yüzey oluþturmak istedim fakat yüzey oluþmadý.Kaçýrdýðým veya yanlýþ anladýðým bir nokta var sanýrým ? Tekrar yardýmcý olursanýz sevinirim.

Çevrimdýþý umit

  • Super Moderator
  • Kýdemli Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 550
  • Civil Gücü: +30/-1
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #3 : 01 Þubat 2012, 10:57:50 »
sýnýrý yüzeyden extract ederseniz sýnýrdaki yüzey kotlarýný birebir elde etmiþ olursunuz.bu sýnýrdan da yüzey oluþturursanýz yüzeyin çerçevesinden ayný kotlu alt taban yüzeyi oluþturursunuz.
Hayatta en hakiki mürþit ilimdir.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #4 : 01 Þubat 2012, 13:29:58 »
Eyvallah Ümit, teþekkür ettim

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #5 : 01 Þubat 2012, 17:02:26 »
Birþey daha sormak istiyorum. Kesitlerin bir kýsmý doðru çýkýyor iken bir kýsmý çýkmamakta. Ekte resimde daha iyi anlarsýnýz. Pembe renkte çizildiði gibi olmasý gerekirken baþka türlü oluyor.


http://www48.zippyshare.com/v/9704734/file.html    linkinden dosyayý indirebilirsiniz.

Çevrimdýþý umit

  • Super Moderator
  • Kýdemli Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 550
  • Civil Gücü: +30/-1
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #6 : 01 Þubat 2012, 17:27:09 »
Dostum senin yüzeyde dikkatli bakacak olursak tepe noktalarý var yani yüzeyin karþýlýklý iki yüzünü kkullanarak taban yüzeyini oluþturursusan düzgün bir yüzey oluþturmuþ olursuýn
Hayatta en hakiki mürþit ilimdir.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #7 : 01 Þubat 2012, 17:48:51 »
Karþýlýklý iki yüzünü kullanarak taban yüzeyini oluþturursan.. ? kýsmýný tam olarak anlamadým. Biraz daha açýklar mýsýn ?

Çevrimdýþý 3don QuIJote

  • Tam Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 137
  • Civil Gücü: +3/-0
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #8 : 02 Þubat 2012, 17:36:04 »
Sanýrým demek istediðini anladým fakat gene istenildiði gibi kesitler oluþmamakta. Gövde ve kesitleri ekte gönderiyorum.

Çevrimdýþý umit

  • Super Moderator
  • Kýdemli Ãœye
  • ***
  • Ýleti: 550
  • Civil Gücü: +30/-1
Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #9 : 02 Þubat 2012, 20:58:39 »
karþýlýklý feaure line lar yatayda ve düþeyde ayný paralellikte olmadýðý için ve bunlardan yaratacaðýn yüzeyin üçgenleride sample line larýna paralel olmadýðý için sonuç böyle çýkýyor.

Çözüm: gövdenin düz tarafýndaki kenara yeni feature line çizilir ve siyah yüzeyden üçgenleri kestiði noktalar dahil kot almasý saðlanýr.karþý kenar ise yüzeyden 3d polyline extract edilerek feature line a çevrilir.sonra bu iki feature line ayný site içerisine alýnarak ikisi arasýnda sample linelara paralel ve yine ayný site içerisinde nearest ve perpendicular kullanýlarak belli aralýklarla feature linelar oluþturulur.sonrasý aþaðýdaki videoda yaptým.ancak yine de düzgün oluþturmak için üçgen döndürmek gerekebilir.ikinci bir çözüm ise yüzeyi oluþturduktan sonra static yapýp kesite elle müdahale edebilirsiniz.baþka çözümleri olan arkadaþlar lütfen paylaþsýn.

http://screencast.com/t/kuud3C44e
Hayatta en hakiki mürþit ilimdir.
M.Kemal Atatürk

AutoCAD Civil 3D

Ynt: Gövde Dolgu Hacmi
« Yanýtla #9 : 02 Þubat 2012, 20:58:39 »