Gnderen Konu: Çoklu düþey hedef iþleyiþi?  (Okunma says 1364 defa)

0 ye ve 1 Ziyareti konuyu incelemekte.

evrimd ekoneo

  • Duyarlý Üye
  • **
  • leti: 42
  • Civil Gücü: +0/-0
Çoklu düþey hedef iþleyiþi?
« : 23 Ocak 2014, 14:53:34 »
Merhabalar. Bu günlere kadar yatay hedeflere iþim düþüyordu. Çok az da bir aligmentý düþey olarak hedefgöstermiþliðim var.

Ancak þu sýralar bolca kavþak içeren bir proje üzerinde cebelleþmekteyim. Öncelikle civil 3d'nin kavþak þablonlarýný inceleyerek iþe baþladým. Hangi yöntemlerle bukadar düzgün bir geometri elde edildiðini inceledim. Ýkinci aþamada bu sitedeki ve internette öðrendiðim bilgiler dahilinde þablon tipkesitleri editleyerek kendi tipkesitlerimi otomatik uygulattým.
Ancak intersection olmayan birbirine yaklaþýp, hemzemin hale gelip daha sonra birbirinden uzaklaþan yollarý tanýmlamam gerektiðini farkedince bu iþin daha detayýna inmem gerektiðini anladým.

Doðru anladýðýmdan þüphe ettiðim þeyi paylaþayým.
Yol koridoru özelliklerinde set all targets bölümünde slope or level targets bölümünde hangi düþey geometriyi seçersek subbasembly parçalarý o hedefe doðru yönlenmekteler. Ancak birden fazla düþey hedef gösterildiðinde neler olmakta. Detaylarýnda en uzaktaki en yakýndaki diye seçimler var. Bu çoklu düþey hedef seçimi nasýl iþe yaramaktadýr? Kavþak dizaynýnda da faydasý olduðunu düþünüyorum. Çünkü otomatik oluþturulan þablon kavþaklarda çoklu düþey taným olmaktadýr. Acaba bu çoklu düþey taným konusunda beni aydýnlatabilir misiniz..

AutoCAD Civil 3D

Çoklu düþey hedef iþleyiþi?
« : 23 Ocak 2014, 14:53:34 »