Gnderen Konu: Kota Göre Kübaj Çýkarma  (Okunma says 6033 defa)

0 ye ve 1 Ziyareti konuyu incelemekte.

evrimd nitro

  • Yeni Katýlýmcý
  • *
  • leti: 4
  • Civil Gücü: +0/-0
Kota Göre Kübaj Çýkarma
« : 07 Austos 2009, 15:26:25 »
  Siyah kotlardan bir surface oluþturdum , featurline lar ile platformumu olusturduým, þevlerimi yaptým, burdan toplam dolgu miktarýmý buldum. atýyorum  950 kotu siyah kotlarým, platformumun kotu 980 , buna göre dolgu miktarýmý hesapladým.  Ben 964 kotundanki olan dolgu miktarýmý öðrenmek istiyorum.  Nasýl yaparým, Cunku platformumdan asaðý dogru ýndýkce sevlerden dolayý 964 kotundaki gecici platformum daha geniþ bir alan olacak.  Tesekkürler.
« Son Dzenleme: 29 Kasm 2009, 16:46:52 Gnderen: Erdem E. Özlü »

evrimd PAÞA

  • Super Moderator
  • Tam Üye
  • ***
  • leti: 125
  • Civil Gücü: +17/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #1 : 07 Austos 2009, 15:57:09 »
Platform kotu: 980          Ara Kot : 964          Arazi Kotlarý da 950 lerde.    Dolgu Þevi : 2/1 diyelim.
980 Feature ý oluþturdun. Sonra   Stepped Offset  deyin, Yatay Mesafeye 32   Düþey Mesafeye -16 gir. 964 kotunda bir feature line oluþtu. Bu feature da Arazi Kriteri uygula ve Gradinging in A.M.ini oluþtur. Son olarak da Arazi yüzeyi ile Garding yüzeyi arasýnda volume yap olay bitsin.

evrimd nitro

  • Yeni Katýlýmcý
  • *
  • leti: 4
  • Civil Gücü: +0/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #2 : 07 Austos 2009, 17:04:02 »
  Hocam o hesabý ben de yaptým , ama düsünsenize 980 kotundan 964 kotuna kadar 16 kere ayný iþlemi yapmak lazm tabiki 1 m de istersek. ama ben bu kotlarý örnek olarak verdim, gerçek olansa, Baraj inþaatýnda çalýþýyorum, Gövde  kret kotumuz, yani üst platformun kotu 981, taban kotumuz 938 lerde, yani bir cok iþlem , arazi sartlarýda buna uymuyo, bir vadi düþünün.  Ben daha kýsa bir yol arýyorum, olduðuna eminim ama bulamadým.
 

  Ýlgilendiðiniz için çok teþekkürler.

evrimd PAÞA

  • Super Moderator
  • Tam Üye
  • ***
  • leti: 125
  • Civil Gücü: +17/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #3 : 07 Austos 2009, 20:18:20 »
Bomba bir olay. Bravo þimdi soruyu daha da iyi anladým. Örneðin kret kotundan 6 m aþaðýdaki platform yer yer arazi ile buluþuyor. Ya da daha öncesinden. Bu konu üzerinde çalýþacaðým. Tam Civil3D nin voleyle 90 a takacaðý bir gol bu.

evrimd PAÞA

  • Super Moderator
  • Tam Üye
  • ***
  • leti: 125
  • Civil Gücü: +17/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #4 : 07 Austos 2009, 21:33:29 »
945 kotundaki conturu gövdenin þevinde iki taraf içinde paralel çiz ve Arazinin her iki yamaçta 945 kotu münhanisinin  üzerinden geçerek gövdenin 945 kot feature nu oluþtur. Bu feature Arazi Kriteri uygulayarak Grading Yüzeyini oluþtur ve Model945 de. Sonra ayný þekilde Gövdenin 946, 947....981 kotlarý için Featurlar oluþtur. Model945 in kopyasýný al  ve ismine Model946 de. AddBreakline dan 946 feature ný yüzeye ekle. Sonra Model946 nýn kopyasýný al ismine Model947  de ve yine ayný þekilde bu yüzeye 947 feature nu ekle.Böyle devam ederek 981 kotuna kadar Gövde dolgusunun yüzeylerini oluþtur.
Buraya kadar biraz uðraþtýrýyor ama bu tanýmlamalarý bir kez yapmamýz gerek.
Sonrasýnda meyvalarý toplama zamaný. Hangi kotdaki dolguyu istersen Arazi modeli ile o kutun modeli Volume edilir.
Umarým anlaþýlmýþtýr.

evrimd nitro

  • Yeni Katýlýmcý
  • *
  • leti: 4
  • Civil Gücü: +0/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #5 : 08 Austos 2009, 08:33:11 »
 Hocam cevap için teþekkürler, sorumu gayet iyi anlamýþsýnýz bende cevabýnýzý iyi anladým. Evet biraz uðraþtýracak ama sonuç net olacak. Þimdi uygulamaya geçiyorum bu metodu.

 Çok teþekkürler ilgilendiðiniz için.

evrimd PAÞA

  • Super Moderator
  • Tam Üye
  • ***
  • leti: 125
  • Civil Gücü: +17/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #6 : 08 Austos 2009, 08:38:23 »
Bi þey deðil. Belki baþta bir-kaç saat uðraþýcaksýn ama serginin bitimine kadar tüm veriler elinde olacak ve her Hakediþ için her ara kübajý anýnda söyleyebileceksin. eee bu da Civil3D nin gücü.

evrimd gitt36

  • Duyarlý Üye
  • **
  • leti: 41
  • Civil Gücü: +1/-0
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #7 : 30 Ekim 2009, 11:06:19 »
ben bununla ilgili birþey soracaðým.polyline ile counture üzerinden geçip feature oluþtur dediniz,bu counturlarý seçerek feature oluþturma þansýmýz yokmu?civil 3d de counterlar blok halinde olduðu seçemiyorum?

evrimd umit

  • Super Moderator
  • Kýdemli Üye
  • ***
  • leti: 550
  • Civil Gücü: +30/-1
Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #8 : 30 Ekim 2009, 11:30:23 »
var,extract objest ten istediðin kottaki contuour u dýþarý çýkardýðýnda o kotta polyline oluþur.daha sonra onu feature ye çevirebilirsin.
Hayatta en hakiki mürþit ilimdir.
M.Kemal Atatürk

AutoCAD Civil 3D

Ynt: kota göre kübaj çýkarma
« Yantla #8 : 30 Ekim 2009, 11:30:23 »