Gönderen Konu: Bozuk üçgen  (Okunma sayısı 923 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bulut12_3

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 61
  • Civil Gücü: +0/-0
  • http://www.civilbirsite.com
Bozuk üçgen
« : 10 Aralık 2018, 09:00:49 »
Surface  oluşturduktan  sonra  objectviewer  ile  görüntülediğimde  yüzeyde  beyaz  çizgiler  görünüyor. Bu  beyaz  çizgiler  bozuk  üçgenlerden  kaynaklanıyor  diye  düşünüyorum. Bozuk  üçgenleri  düzeltiyorum  ama  hepsini  düzeltemiyorum.  Yüzeydeki  bozuk  üçgenler  düzeltilmezse  yapılan  proje  verileri  bu  durumdan  etkilenir  mi. Örneğin  kübaj  miktarını  etkiler  mi.  Kotları  etkiler mi.

Çevrimdışı hastoprak

  • Duyarlı Üye
  • **
  • İleti: 29
  • Civil Gücü: +0/-0
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #1 : 13 Aralık 2018, 06:46:57 »
Üçgenlerin şekli, kübaj hesabını ve yüzeye bağlı olan her şeyi bire bir etkiler. Özellikle engebeli arazilerde yükseklik eğrilerini takip ederek bozuk üçgenleri kolaylıkla görebilirsiniz.
Bunun için de araziyi görmüş ve hakim olmanız gerekir.
Eğer enkesitler çizdiriyorsanız, bunları izleyerek de araziye uygunluğunu ve bozuk üçgenleri kolayca farkedebilirsiniz.

Çevrimdışı bulut12_3

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 61
  • Civil Gücü: +0/-0
  • http://www.civilbirsite.com
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #2 : 13 Aralık 2018, 10:56:38 »
Breakline  ile  üçgenleri  nasıl  düzeltebilirim.  Breakline  oluşturup düzeltmeye çalıştım   fakat  iyice  bozuldu. Breakline  ile  nasıl  yapılacağını detaylı  olarak anlatacak  arkadaş  var  mı

Çevrimdışı hastoprak

  • Duyarlı Üye
  • **
  • İleti: 29
  • Civil Gücü: +0/-0
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #3 : 13 Aralık 2018, 11:11:34 »
Üçgenleri düzeltmek için Surfaces > "Yüzey Adı" > Definition > Edits > Swap Edge komutu ile tek tek manuel düzeltebilirsiniz.
Dediğiniz yöntemi bilmiyorum.

Çevrimdışı bulut12_3

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 61
  • Civil Gücü: +0/-0
  • http://www.civilbirsite.com
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #4 : 13 Aralık 2018, 13:44:57 »
Yüzey  çok  büyük  olduğu  için  swap  komutu  ile  tek  tek  düzeltmek   çok  zor. İçinden  çıkılmaz bir  hal  alıyor. Breakline   ile  otomatik  olarak  düzeltildiğini  biliyorum  ama  nasıl  yapacağımı  tam  olarak  bilmiyorum

Çevrimdışı trabzonahmet

  • Duyarlı Üye
  • **
  • İleti: 41
  • Civil Gücü: +1/-0
  • http://www.civilbirsite.com
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #5 : 13 Aralık 2018, 22:06:21 »
BREAKLINE KOMUTUYLE DETAY ALIMLARDA ÜÇGENLEME YAPARKEN İŞE YARIYOR. ÖRNEGİN DUVAR HATTININ ALT KODUNA POLYLINE ÇİZİM ÜST KODUNADA POLYLINE ÇİZİP TANITTINMI 2 ÇİZGİ ARASINDA ÜÇGENLEME YAPIYOR.

OTOMATIK ÜÇGEN DÜZELTME YANI EĞRİLERE GÖRE DÜZELTİR MUHTEMELEN ONUDA YAPARSA HELAL OLSUN İNŞ BİLEN BİRİLERİ VARDIR. BENDE MERAK ETTİM OTOMATIK BU İŞİ YAPTIRAN VARMI ACABA


Çevrimdışı ysezgul

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 175
  • Civil Gücü: +6/-1
Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #6 : 15 Aralık 2018, 00:44:46 »
Eğer plankote çiziminiz düzgünse sorun yaşamazsınız. Burada sorun kaynaklarına gelirsek:
-Çizimlerde bazen çizgilerin veya çokludoğruların kotları araziyle uyumlu olmuyor (0.00 kotunda olması vs.). Bu durumda da tür olarak proximity türünü seçerseniz çizgi kotlarını dikkate almaz.
- Toplu seçim yapılırken çizimde yer alan taramalar gibi araziye ve arazinin geometrisine aslen ait olmayan çizgiler de seçiliyor ve bunlar sorun teşkil edebiliyor.
- Bazen çizimde yüzeyde bulunanlarla birlikte yerin altında veya havada bulunan objeler de (altyapı, enh vs) çizildiğinden toplu seçim sonrası hatalı yüzey modeli oluşabiliyor.
İlk etapta aklıma gelenler bunlar. Breakline seçilecekse seçilen her çizginin bir üçgen kenarı olacağı dikkate alınarak dikkatli seçilmeli.
Yusuf SEZGÜL

AutoCAD Civil 3D

Ynt: Bozuk üçgen
« Yanıtla #6 : 15 Aralık 2018, 00:44:46 »