Gönderen Konu: Modelden Objelere Kot Aktarmak  (Okunma sayısı 1982 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı orhan1976

  • Yeni Katılımcı
  • *
  • İleti: 2
  • Civil Gücü: +0/-0
Modelden Objelere Kot Aktarmak
« : 29 Ekim 2008, 16:32:51 »
Merhaba ben elimde 2b olarak hazırlanmış bir çizimi arazi modeline ekleyerek modelden objelerin kot okumasını istiyorum.Çizim proğramlarında bunu normalde noktalar kotlu ise objeler de kotlu olduğu için hallediyordum.Ancak burada objelerin kotu 0 olduğu için nasıl hızlı halledebilirim.
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2009, 18:41:17 Gönderen: Erdem E. Özlü »

Çevrimdışı murat

  • Site Sahibi
  • Kıdemli Üye
  • *****
  • İleti: 407
  • Civil Gücü: +21/-1
    • İlk ve Tek AutoCAD Civil 3D Sitesi
Ynt: modelden objelere kot aktarmak
« Yanıtla #1 : 30 Ekim 2008, 16:27:45 »
Merhaba ben elimde 2b olarak hazırlanmış bir çizimi arazi modeline ekleyerek modelden objelerin kot okumasını istiyorum.Çizim proğramlarında bunu normalde noktalar kotlu ise objeler de kotlu olduğu için hallediyordum.Ancak burada objelerin kotu 0 olduğu için nasıl hızlı halledebilirim.

Grading menüsünün altından nesnelerinizi create feature line from object'den feature line'a çevirin.Çevirirken de açılan pencerede assign elevation from surface kutucuğunu işaretleyin. Sonra ki pencerede de insert intermediate grade break pointsi işaretleyin.
Feature linelaarınız kotları yüzeyden almış olacak.
Nesnenize sağ klik elevation editor'den kontrol edin.
Kolay gelsin

Çevrimdışı orhan1976

  • Yeni Katılımcı
  • *
  • İleti: 2
  • Civil Gücü: +0/-0
Ynt: Modelden Objelere Kot Aktarmak
« Yanıtla #2 : 31 Ekim 2008, 13:47:29 »
Yukarıda belirttiğiniz şekilde çizgileri hallettim.Ancak polylıneler (kapalı alanlar) bu şekilde taşınmıyor.Bunlar için başka bir yol var mıdır yoksa explode yaptıktan sonra yeniden alan mı çevirmem gerekiyor.

Çevrimdışı murat

  • Site Sahibi
  • Kıdemli Üye
  • *****
  • İleti: 407
  • Civil Gücü: +21/-1
    • İlk ve Tek AutoCAD Civil 3D Sitesi
Ynt: Modelden Objelere Kot Aktarmak
« Yanıtla #3 : 01 Kasım 2008, 10:52:20 »
Yukarıda belirttiğiniz şekilde çizgileri hallettim.Ancak polylıneler (kapalı alanlar) bu şekilde taşınmıyor.Bunlar için başka bir yol var mıdır yoksa explode yaptıktan sonra yeniden alan mı çevirmem gerekiyor.

Orhan Bey
Ben denedim oldu.Closed polylinelardan bahsediyorsunuz değil mi?
Explode falan yapmaya gerek kalmıyor.

AutoCAD Civil 3D

Ynt: Modelden Objelere Kot Aktarmak
« Yanıtla #3 : 01 Kasım 2008, 10:52:20 »